2009. május 5., kedd

Scrapbook kezdetek...

Többen is játékra hívtatok az elmúlt hetekben! Nagyon szépen köszönöm a meghívást Verának, Merikának, Atyusnak, Linseynek és Eralillának!
A játék igen egyszerű:
1. Mutatsd meg az elsőként készült alkotásodat.
2. Írj pár sort a scraphez fűződő érzéseidről, gondolataidról, mióta csinálod, stb.
3. Add tovább a játékot az általad kiválasztott 5 embernek, és hagyj erről megjegyzést a blogjukban.

Érdekes a téma, mert mostanában többször gondolkodtam rajta, hogy írni kellene egy cikket a tipikus "kezdő scrappes" hibákról, mert én például nem szívesen mutogatom az első oldalaimat, annyira másként csinálnám ma.
Ami egyúttal azt is jelenti, hogy nagy bátorság kellett ehhez a játékhoz, elő kellett vennem egy régi oldalt a "száműzött összeállítások albumából". Bár nem is könnyen döntöttem el, mi számít első oldalnak...

1. Ugyanis az én első alkotásom egy minialbum volt, 2006. februárjában készült Palinak, postán küldtem neki Franciaországba Valentin-napra. :) Az valahogy így nézett ki:


Itt szinte minden kinyomtatott digitális freebiek felhasználásával készült. Még a képeket is sima géppapírra nyomtattam. :)

Ha "valódi" scrappes mértékkel nézzük az első oldalt, vagyis ami 30x30 és már scrap papírt meg igazi fényképet is tartalmaz, az ez volt:

Igaz, csak a háttérpapír a scrap papír, a többi mintás papír, a betűk, a virágok, az idézet... mind-mind digi készletből lett nyomtatva. :)

2. Ahogy a blogom mottója is mondja: nekem a scrapbook életforma. Emiatt kezdtem el tudatosabban foglalkozni a fotózással, törődni a színelmélettel, odafigyelni az apró örömökre az életben és felkutatni a rég elfeledett családi történeteket. Nagyon sokat tanultam magamról, a családomról az elmúlt három évben. Remélem, hogy egyszer majd a gyerekeim, az unokáim is érdeklődéssel nézegetik majd az albumaimat.
Közben rengeteg érdekes, kreatív és kedves embert ismertem meg a virtuális scrap világban, akik elhitetik velem, hogy vannak még egymásra odafigyelő, segítőkész emberek a világon. Köszönöm.
Lett egy ügyem, amivel szeretek foglalkozni, bár az utóbbi hónapokban már elhagyta az a mondat is a számat, hogy "lassan a scrapbook köré szervezem az életemet és nem fordítva", hiszen három éve megalapítottuk Erikával a scrap.hu elődjét és azóta rengeteg cikkeket írunk, fórumozunk, kit klubozunk, tábort, talikat, scrap napot szervezünk. Ezek olyan szinten jelentenek napi elfoglaltságot (már nem csak kettőnknek - köszi lányok!) amire 2006-ban sose gondoltam volna. De mégis szeretem és örömet okoz. :)

3. Mivel igen zűrös az életem mostanában, így blogolni is ritkán van időm, ez azzal jár, hogy mindig én vagyok az utolsó, aki publikálja az ilyen játékokat és a szűkös magyar scrap-blog-világban nem sok ember marad, aki ne kapta volna meg legalább egyszer ezt a játékot. Így most mindenkit kérek, hogy tekintse magát meghívottnak! Gondoljátok át ti is, mit jelent nektek a scrap és miért csináljátok! :) Plusz készüljetek lelkiekben, mert hamarosan témábavágó kihívás is jön a scrap.hu-n. :)

4 megjegyzés:

Rika írta...

Megnyugtató látni, hogy Neked se tették a scrappet a bölcsődbe :-))Azért az első oldaladon is van egy jó ötlet: a nyaklánc díszítés.

Szunyo írta...

Rika! :DDD
De azt is mgenyugtató látni, hogy hová lehet fejlődni néhány év alatt! És nekünk már segítségünk is van! :))
Köszi az "önvallomást".

Jovi írta...

Ugorj át hozzám, kapsz valamit :)

diana írta...

Üdv!:)

Szabad kérdezni vmit?:)
MOst szeretném elkdezni a scrapbookot és nem tudom, hogy induljak neki. Szóval vannak kartonok, ebből kell vennem kivágnom méretre és rátenni a scrapbook lapot? Hogyan ragasszam rá? Hogyan lehet rétegezni a kartonra a képeket szalagokat? Ragasztóval?
Előre is köszi a válaszért!:)
Üdv:
diana