Eddig a netes vásárlás "prófétája" voltam, őszintén bátorítottam mindenkit, hogy rendeljen nyugodtan online, hiszen még soha nem kellett csalódnom, pedig rendszeresen rendelek különböző országokból és online üzletekből.
Természetesen hozzá tartozik a dologhoz, hogy ismerni és tisztelni kell az alapvető játékszabályokat, ha el akarjuk kerülni az esetleges átvágást.
Bár tény, hogy itthon még nincs nagy kultúrája az internetes kereskedelemnek, azért ilyennel, mint tegnap, még soha, sehol nem találkoztam.
Történt ugyanis, hogy sok-sok fejtörés, keresgélés, információgyűjtés és mérlegelés után eldöntöttem, milyen fényképezőt válasszak magamnak. (A szüleim felajánlották, hogy kapok egyet a diplomaosztómra. Saját gépem még sosem volt, max. tesómét, vagy a családit használtam.) Szóval rátaláltam a Digitcam.hu online fotóáruházra, ahol a Nikon D40x készülék 110 ezerre le volt árazva. Ilyen olcsón sehol sem láttam ezt a gépet, általában 130-150 között mozog az ára, így azonnal megrendeltem. Történt ez vasárnap este. A rendelésre azonban csak egy " visszaigazolásnak nem minősülő, mindössze a rendelés elküldésének sikerességét tanúsító" emailt kaptam. Ebben megígérték, hogy a munkatársuk hamarosan kapcsolatba lép majd velem.
Türelmesen vártam is... egy napig. Mikor 24 óra múlva sem volt semmilyen hír a rendelésemről, írtam egy e-mailt (telefonszám nem volt, vagyis csak a bemutatóteremé, de elvileg nem ők intézik a rendeléseket, erre volt egy külön cím), hátha csak elkeverték, vagy elkerülte a figyelmüket a rendelésem.
Semmi válasz, eltelt egy újabb nap, kedd este ismét írtam egy emailt, hivatkozva a rendelésemre és az előző levelemre.
Válasz nuku. Szerda délután már nagyon türelmetlen voltam, hiszen azt hittem, hogy csütörtökön már boldogan kattogtatok az új kicsikémmel. Így hát felhívtam a mintaboltot, a leveleim és rendelésem említése nélkül, hogy rákérdezzek, meg tudom-e venni náluk személyesen a készüléket. A válasz sokkolt: ez a modell elfogyott és nem is érkezik többet belőle egy sem. De kérem, én ezt már megrendeltem három napja!!! Írtam leveleket is meg minden. Jaaaa, hogy én vagyok az emailes csajszi! Itt őrizgetik a levelemet, ne aggódjak, épp most akartak rá válaszolni. Aha, persze.
Hát köszönöm. Ennyit a Digitcamről, és arról, hogy olcsó húsnak híg a leve, főleg, ha közelébe sem jutunk a húsnak. :'(
Tanulság (főleg a boltnak):
Ellenben úgy döntöttünk, hogy büntetésből ma elmegyünk a PhotoHallba és veszünk egy Nikon D60-ast kárpótlásul. Úgyhogy köszönjük, jól vagyunk, tölt az aksi, holnap már kattogtatok és elégedettek vagyunk a konkurencia szolgáltatásával. :-P
Természetesen hozzá tartozik a dologhoz, hogy ismerni és tisztelni kell az alapvető játékszabályokat, ha el akarjuk kerülni az esetleges átvágást.
Bár tény, hogy itthon még nincs nagy kultúrája az internetes kereskedelemnek, azért ilyennel, mint tegnap, még soha, sehol nem találkoztam.
Történt ugyanis, hogy sok-sok fejtörés, keresgélés, információgyűjtés és mérlegelés után eldöntöttem, milyen fényképezőt válasszak magamnak. (A szüleim felajánlották, hogy kapok egyet a diplomaosztómra. Saját gépem még sosem volt, max. tesómét, vagy a családit használtam.) Szóval rátaláltam a Digitcam.hu online fotóáruházra, ahol a Nikon D40x készülék 110 ezerre le volt árazva. Ilyen olcsón sehol sem láttam ezt a gépet, általában 130-150 között mozog az ára, így azonnal megrendeltem. Történt ez vasárnap este. A rendelésre azonban csak egy " visszaigazolásnak nem minősülő, mindössze a rendelés elküldésének sikerességét tanúsító" emailt kaptam. Ebben megígérték, hogy a munkatársuk hamarosan kapcsolatba lép majd velem.
Türelmesen vártam is... egy napig. Mikor 24 óra múlva sem volt semmilyen hír a rendelésemről, írtam egy e-mailt (telefonszám nem volt, vagyis csak a bemutatóteremé, de elvileg nem ők intézik a rendeléseket, erre volt egy külön cím), hátha csak elkeverték, vagy elkerülte a figyelmüket a rendelésem.
Semmi válasz, eltelt egy újabb nap, kedd este ismét írtam egy emailt, hivatkozva a rendelésemre és az előző levelemre.
Válasz nuku. Szerda délután már nagyon türelmetlen voltam, hiszen azt hittem, hogy csütörtökön már boldogan kattogtatok az új kicsikémmel. Így hát felhívtam a mintaboltot, a leveleim és rendelésem említése nélkül, hogy rákérdezzek, meg tudom-e venni náluk személyesen a készüléket. A válasz sokkolt: ez a modell elfogyott és nem is érkezik többet belőle egy sem. De kérem, én ezt már megrendeltem három napja!!! Írtam leveleket is meg minden. Jaaaa, hogy én vagyok az emailes csajszi! Itt őrizgetik a levelemet, ne aggódjak, épp most akartak rá válaszolni. Aha, persze.
Hát köszönöm. Ennyit a Digitcamről, és arról, hogy olcsó húsnak híg a leve, főleg, ha közelébe sem jutunk a húsnak. :'(
Tanulság (főleg a boltnak):
- Minden valamire való webáruház azonnal, de legalább 24 órán belül megerősíti a beérkező megrendeléseket.
- Ha kérés, kérdés, vagy panasz érkezik, arra is válaszolunk 24 órán belül, ugye? Hiszen mire való a vevőszolgálat? (És nem őrizegetjük a leveleket, "majd írunk a hülyének, ha már minden kifogyott a készletről" felkiáltással.)
- Ha valamiből van X darab a raktáron, akkor azt szépen beprogramozom a webshop rendszerébe, ha bejött az X számú rendelés, a terméket leveszem a kínálatból, vagy legalábbis jelzem, hogy épp nincs raktáron, és nem fogadok el rá megrendelést.
- Ha mégis kifogyunk raktárról, és a termékről tudom, hogy kiárusítani akarom és nem lesz belőle több, akkor AZONNAL eltüntetem az áruházból (minimum a rendelés lehetőségét) és nem várok ezzel három napot.
- Ha az itt leírt bakik sorozata mégis mind előfordul, akkor minimum bocsánatot kérünk a delikvenstől.
Ellenben úgy döntöttünk, hogy büntetésből ma elmegyünk a PhotoHallba és veszünk egy Nikon D60-ast kárpótlásul. Úgyhogy köszönjük, jól vagyunk, tölt az aksi, holnap már kattogtatok és elégedettek vagyunk a konkurencia szolgáltatásával. :-P
2 megjegyzés:
Ha rám hallgatsz, örülsz a dolognak:) Ugyanis említett cég azért tudja olcsóbban adni a gépeket, mert másképp szerzik be a cuccaikat, mint a többiek. Ennek következtében, pl. nem tudtad volna a magyar Nikon szervízbe beadni a gépet, csak az ő saját szervízükbe. Nálam már ez kizáró ok lenne.
A stílus az más kérdés, ilyet egy üzlet sem engedhetne meg magának.
Sajnálom, Szilvi. :( Jó, hogy kiírtad magadból!!
Én is D40-et vettem, neten keresztül az Extreme Digital-tól, szerencsére velük jó tapasztalataim voltak meg másoktól is csak jót hallottam.
Sok boldogságot a D60-adhoz! :)
Megjegyzés küldése